Just another WordPress webbplats

Blogpost, COVID19 undervisning, Undervisning online

How to have ’that conversation’ with a student who didn’t do any work during lockdown – Lovell

https://www.ollielovell.com/affective/how-to-have-that-conversation-with-a-student-who-didnt-do-any-work-during-lockdown/

Inledning:

”Igår kom våra första klasser tillbaka efter (första?) fasen av Corona-lockdown. I Melbourne resulterade den i sex veckors studier online.

Det fanns många hinder för elever som studerade online under den här tiden och även om bristerna i vad de presterade ökade på grund av socioekonomiska skillnader mellan elever, så fanns det en annan faktor som framstod som ännu viktigare för elevens studieresultat online: Självdiciplin.

En betydande utmaning som jag tar med mig från den här erfarenhet av undervisning online, kan sammanfattas med en fråga från George ZonniosGeorge Zonnios på ERRR-podcasten, ’Vad händer när vi slutar driva på?’. 

Svaret för många elever var: ’Inte särskilt mycket.’ …